יום חמישי, 15 בינואר 2015

שילוב ממכר: עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד נימוחות (ללא חלב וללא גלוטן!)

לאחרונה עולים פה לא מעט פוסטים שכוללים את המילים "ללא...", "מופחת..." או, לא עלינו: "בריאות".
לא אשקר, אכן בחיים האישיים עשיתי הרבה שינויים שכוללים הפחתה בחלב, בגלוטן ובסוכר.
לא, אני לא נמנעת מכלום ועדין אוכלת את כולם בכל יום.
פשוט משתדלת להפחית מדברים מסוימים, במידה שעושה לי טוב ומתאזנת עם אורח החיים שלי, שכולל שעות עבודה פיזית רבות והרבה ספורט.



לא, זה גם לא ישפיע על הבלוג בצורה ניכרת.
אני כן מתכוונת לפרסם פה ושם מתכונים שיסייעו גם למי שכמוני, קצת מקפיד יותר או נאלץ להימנע מהנאות מסוימות.
עם זאת, לא אוותר על העוגות המרשימות, המוסים, ובטח לא על החמאה, השוקולד והשמנת!
קונדיטוריה היא עדין ותמיד תהיה האהבה שלי :) על כל טהרתה ושחיתותה.


היום אשתף אתכם במתכון זריז ומעולה לעוגיות מוצלחות ביותר.
חמאת בוטנים היא אהבה גדולה שלי, ומבחינתי גם לאכול אותה בכפית מהצנצנת זה מספיק.
היא משתלבת נהדר עם פירות כנשנוש בין ארוחות, ברטבים ובתיבולים שונים, וכמובן במאפים.
אחד השילובים שאני יותר אוהבת הוא של חמאת בוטנים ושוקולד, וזה בדיוק השילוב בעוגיות הללו.
הן מורכבות אך ורק מחמאת בוטנים, ביצה, דבש, קצת סודה לשתייה ומלח.
אפשר להכין אותן גם ללא השוקולד, ואני הוספתי אותו בשביל הכיף והטעם.
גם בוטנים קלויים וקצוצים ישתלבו כאן נהדר. 


הודעה מרגיעה:
גם אם אתם לא נמנעים מחלב וקמח, אלה עוגיות מעולות כך שאל תחששו להכינן.
כל מי שטעם אותן לא האמין כשסיפרתי לו, ואני לא סתם אומרת! :)
אה, ואם אתם מכורים לשילוב הזה כמוני, אתם חייבים לנסות גם את כדורי הרושר-חמאת בוטנים שלי, ממש כאן.

בהצלחה,
תחזרו לדווח איך יצא.



עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד נימוחות/  25 עוגיות בינוניות

מצרכים:
כוס חמאת בוטנים (280 גרם)
1/3 כוס דבש (2-3 כפות, אם רוצים לחסוך בכלים)
ביצה
1/2 כפית סודה לשתייה
1/2 כפית מלח
1/2 כוס שוקולד צ'יפס מריר (או שוקולד מריר קצוץ גס)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומכינים תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה.
2. מניחים את כל מרכיבי העוגיות מלבד השוקולד בקערה ומערבבים (אפשר בכף רגילה) לאיחוד.
3. מוסיפים את השוקולד ומערבבים לפזור אחיד שלו בתערובת.
4. בעזרת שתי כפיות, מורידים תלוליות מהתערובת אל התבנית, במרווחים (בשורות של 5X5). ניתן גם ליצור כדורים בידיים מעט רטובות ולשטח אותם מעט.
5. אופים את העוגיות במשך 8-12 דקות. הן מוכנות כאשר הן מזהיבות, השוליים מתייצבים והמרכז נשאר מעט רך. 
6. מניחים לצינון והתייצבות מלאים על רשת.
7. שומרים בקופסא אטומה, בטמפ' החדר, 4-5 ימים.









תגובה 1: