יום ראשון, 6 במרץ 2016

אושר בקערה: קערות סמוזי ורוד לארוחת בוקר מושלמת!

זו כנראה הפעם האלף שאני אומרת את זה- אבל ארוחת בוקר היא הארוחה האהובה עליי.
אולי הסיבה לכך היא העובדה שאני תמיד מתעוררת רעבה, אך כנראה שהאהבה שלי נובעת בעיקר מכך שיש כל כך הרבה אופציות לגיוון ואלתור- והרבה מהן..מתוקות!


בשנה-שנתיים האחרונות, ככל ששיניתי את התזונה שלי, מצאתי יותר ויותר דרכים לגוון את ארוחת הבוקר כך שתישאר מפנקת ועם זאת מפוצצת במרכיבים בריאים שיספקו לי אנרגיה ליום שמתחיל.
ברירת המחדל אצלנו בבית היא יוגורט (אצלי) או גבינה לבנה (אצלו) עם תוספות מכל הבא ליד: בננה, תותים, פירות יער קפואים או כל פרי עונתי, זרעי צ'יה, פשתן טחון, קוקוס, גרנולה ביתית, חמוציות מיובשות, אגוזים...
הכל הולך ואנחנו נהנים לבחור בכל בוקר שילוב אחר שירענן קצת את העניינים.
אחד הדברים האהובים עלינו, הוא לזרוק לבלנדר כמה מרכיבים ולהכין שייק (Smoothie) לשתייה או לאכילה עם כף. לראשון אני מוסיפה בדרך כלל יותר מים או נוזל כך שניתן לשתות אותו בקלות, ואילו השני סמיך וקרמי יותר.
גם כאן כבר הכנו וטעמנו מכל הסוגים: שייק ירוק, שייק בננה וקינמון, שוקולד ופירות יער, מנגו וקוקוס ועוד ועוד.


בשבוע שעבר, הכנתי לנו את קערת הסמוזי הזו, ושנינו מיד התאהבנו והחלטנו ש"צריך להכין אותה יותר".
מדובר בקערת שייק סמיך, קרמי עד גלידתי, שמכילה בננות קפואות בשביל הטעם והקרמיות (מי שהקשיב לי בפוסטים קודמים ודחף כמה לפריזר, הרוויח!), גבינה לבנה ויוגורט בשביל החלבון (שניתן להמיר לתחליפים טבעוניים), פירות יער קפואים בשביל נוגדי החמצון, טעם וצבע מהמם וזרעי צ'יה בשביל טאץ' אחרון של בריאות.
בשל התגובות הרבות באינסטגרם ובעמוד הפייסבוק לתמונות, החלטתי לשתף את המתכון כדי שגם אתם תהנו ממנו.



תזדקקו לבלנדר עומד (מהסוג שכולל קנקן), דיי חזק, אך גם בלנדר מסוג מוט, כל עוד הוא חזק ואתם זהירים, יעשה את העבודה.
כמו כן, תצטרכו להקפיא מראש בננות. אני ממליצה לקנות אשכול גדול של בננות צהובות מאוד עד שחורות, אלה שבד"כ נמכרות בזול, ופשוט לפרוס ולהקפיא בשקיות, כך שיהיה לכם מלאי תמידי להכנת גלידות ושייקים.
כבר המלצתי בעבר על פירות היער של השופסל, ושוב- איני רוצה לעשות פרסומת אך יודעת כמה קשה ויקר למצוא ולקנות אותם ולכן שמחה להמליץ.
ו...זהו!


רק תזכרו- להגיש קרררר ועם המון תוספות שוות למעלה!


תהנו ותהיו לי בריאים :)


קערת סמוזי ורוד: בננה, פירות יער וצ'יה/ שתי מנות גדולות ומשביעות

לסמוזי:
גביע יוגורט טבעי, 3% שומן (150 גרם)
קופסא של גבינה לבנה, 3%-5% שומן (250 גרם)*
2 בננות קפואות, שנפרסו לפני ההקפאה
2 חופנים נדיבים של פירות יער קפואים (אני השתמשתי בפטל אדום ופטל שחור, כל שילוב יעבוד)
2-3 כפות זרעי צ'יה 
אופציונלי: כפית עד כף של סירופ מייפל אמיתי (!)

לתוספות:
מעט פירות יער קפואים
קוקוס טחון או שבבי קוקוס
מעט זרעי צ'יה
כל תוספת אחרת שרוצים: אגוזים, פירות, גרנולה, שוקולד מריר קצוץ

אופן ההכנה:

1. מניחים בבלנדר את הבננות הפרוסות וממתינים כ-3-5 דקות (ככל שהבלנדר שלכם עדין יותר, מומלץ להמתין יותר, שהבננות יתרככו מעט).
2. מוסיפים לבלנדר את שאר המרכיבים: גבינה ויוגורט, פירות יער וצ'יה ומפעילים את הבלנדר עד לקבלת קרם סמיך וחלק שניתן לאכול בכף. כדאי לעבוד בפולסים של 30 שניות ולערבב מעט בכל עצירה כדי לעזור למרכיבים לזוז ולהיטחן.
3. אם הבלנדר "נתקע", עוצרים מיד ומוסיפים מעט מים/ חלב/ חלב שקדים (ממש 2-3 כפות) כדי לעזור לו לעבוד. הימנעו מהוספה של יותר מדיי מים אם אתם רוצים סמוזי סמיך.
4. טועמים- אם הסמוזי לא מתוק לכם מספיק, הוסיפו מייפל. אנחנו אוהבים אותו בדיוק ככה.
5. מעבירים לקערות ומפזרים מעל את התוספות הרצויות.
6. מגישים מיד ומתענגים.

הערות:
* לגרסה טבעונית: ממירים את הגבינה והיוגורט (400 גרס סה"כ) בקרם קוקוס. קררו מראש שתי פחיות והשתמשו רק בחלק העליו המוצק (כל אחת תניב כ-200 גרם). את החלק הנוזלי מומלץ לשמור לשייקים אחרים נוזליים. אם רוצים להשתמש בחלב/ מי קוקוס או בחלב שקדים, תקבלו שייק נוזלי יותר. עוד אופציה במקרה זה, היא להוסיף עוד בננה ולהוריד את כמות הנוזל ל-200 מ"ל.
** המתכון הזה בכלל לא חייב להיות דווקא לארוחת בוקר והוא אופציה מצויינת גם לארוחת ביניים או לארוחת צהרים/ערב ביום חם, כשבא לכם משהו קליל ופירותי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה