יום רביעי, 6 באפריל 2016

מקבלים את הקיץ: ארטיק קוקוס, שמנת ווניל (בציפוי שוקולד מריר ופיסטוקים)

גלידה היא אחד הדברים שאני הכי אוהבת.





אין כמו לזלול אותה מול הטלוויזיה בלילה, ליהנות ממנה כארוחת ביניים ביום חם, בבית או על החוף.

מדיי פעם, כשאין שומדבר מתוק בבית (תתפלאו, זה קורה גם פה), אנחנו מתפתים לדלי קטן של בן אנד ג'ריס, שהוא מותג שאני משוגעת על שילובי הטעמים המיוחדים שלו (ומי שלא טעם את גלידת הסינבון שיעשה זאת מיד!)




למרות שיש תקופות שאני זקוקה למשהו מושחת יותר, הטעם האהוב עליי, לפחות כבסיס לשאר התוספות המעניינות, הוא וניל.




אני לא יודעת מי זה שהחליט שגלידת שוקולד טובה יותר, ואין לי חצי דבר נגדה, אבל העדינות של הוניל, הדרך בה הוא משתלב ומבליט טעמים אחרים וכן, גם הפשטות שלו- הביאה אותו להיות טעם הגלידה החביב עליי.




את הארטיקים האלה הכנתי כדי לחגוג את הגעתה של תבנית הארטיקים החדשה שלי בדואר וכדי להתחיל, החלטתי ללכת עם וניל נקי, ללא תוספות.

ובעצם...וניל וקוקוס.
נכון, אני דוחפת קוקוס לכל דבר, אבל...זה טעים כל כך!



ובכל אופן, בשילוב עם הוניל במתכון הזה, הקוקוס לגמריי מקפיץ את כל העסק.

יש בגלידה גם קוקוס טחון וגם חלב קוקוס, שאם רוצים ניתן להחליפו בקרם קוקוס (בעל אחוזי שומן גבוהים יותר) למרקם אפילו יותר קרמי. 
החלטתי לצפות חלק קטן מכל ארטיק בשוקולד מריר מעולה ובפיסטוקים שהיו לי בבית, שמלבד קראנצ'יות וטעם, גם מוסיפים צבע משגע.



אתם מכירים אותי, והמתכונים שלי הולכים ומבריאים לאט לאט, בעקבות כמה שינויים שעשיתי בהרגלים שלי. 

באותו נושא, אני אבשר לכם שאני עובדת על כמה מתכונים חדשים ומושחתים, שהם גם טובים לבריאות, וכבר מחכה לשמוע מה דעתכם! טבעונים, גם לכם יש הרבה למה לחכות!



נחזור לארטיקים...

כאן, ה"הבראה" באה לידי ביטוי שבארטיקים עצמם אין סוכר, אלא סירופ מייפל, שהוא הרבה יותר בריא. השוקולד, בעל אחוז מוצקי קקאו גבוה, גם הוא לא מכה גדולה מדיי לבריאות, ובעל תכונות מועילות בעצמו ללב ולמוח שלנו, וכמובן מכיל נוגדי חמצון. 
על הפיסטוקים, הוניל והקוקוס לא אדבר כאן מבחינה בריאותית, ורק אגיד שמי שמפריעה לו השמנת מבחינה בריאותית או שרוצה לטבען את המתכון, יכול פשוט להמיר אותה בכמות זהה של חלב/ קרם קוקוס נוסף.



אם בריאות היא פחות בראש מעייניכם, או שסתם בא לכם לגוון, אתם מוזמנים לצפות את הארטיקים בשוקולד לבן או חלב שילכו פה נהדר, וכמובן לצפות תוספות קראנצ'יות אחרות כמו שקדים, בוטנים, עוד קוקוס ועוד...




הארטיקים האלה הם קרמיים, מתוקים בדיוק במידה הנכונה, עשירים ומפנקים.

הם קלים מאוד להכנה ויהוו אחלה ממתק להחזיק בפריזר בימי הקיץ החמים, ולהתפנק בו בלי יותר מדיי מצפון.



אם תכינו אותם, אל תשכחו לחזור לספר לי ולשתף תמונה בפייסבוק או באינסטגרם.





ארטיק קוקוס, שמנת ווניל/ 8-12 ארטיקים, תלוי בתבנית בה משתמשים


מצרכים:
לארטיקים:
400 גרם חלב קוקוס (פחית אחת)
250 מ"ל שמנת מתוקה (מיכל אחד)
6 כפות סירופ מייפל
כפית מחית וניל
½ כוס קוקוס טחון
קורט מלח ים


לציפוי:
100 גרם שוקולד מריר קצוץ, 70% או 85% (ראו הערות)


כפית שמן קוקוס
20-30 גרם פיסטוקים קצוצים

אופן ההכנה:
1. מערבבים בקערה את כל חומרי תערובת הארטיקים, עד לאיחוד. אני השתמשתי במטרפה ידנית. אין צורך להקציף, פשוט לערבב.
2. מעבירים לתבנית ארטיקים, מכניסים את המקלות ומעבירים להקפאה של 4-6 שעות, ומומלץ למשך הלילה.
3. טרם חילוץ הארטיקים מהתבנית, מכינים מגש או תבנית מרופדים בנייר אפייה ומוודאים שיש לאותו מגש מקום במקפיא.
4. מחלצים את הארטיקים מהתבנית (אני מצאתי שהדרך הטובה ביותר לתבנית שלי היא להמתין כמה דקות, ולשטוף את התבנית מבחוץ במעט מים חמימים, מה שמקל על החילוץ. למשוך ולהיאזר בסבלנות. זה עלול לקחת כמה דקות). כל ארטיק שמחלצים מניחים בתבנית. אם לוקח זמן, משאירים את התבנית במקפיא בין חילוץ לחילוץ.
5. כשסיימתם לחלץ את כל הארטיקים, מניחים את התבנית במקפיא, להתייצבות נוספת עד לציפוי.
6. בכלי מעט גבוה (כמו כוס רחבה) מניחים שוקולד מריר קצוץ ושמן קוקוס.
7. ממיסים יחד במיקרו בפולסים של 30 שניות (מערבבים כשעוצרים), עד שהשוקולד מומס לחלוטין ומתקבלת תערובת חלקה.
8. מוציאים את הארטיקים מהמקפיא, וטובלים כל אחד מהם בשוקולד המומס עד הגובה הרצוי. מפזרים מייד פיסטוקים קצוצים על השוקולד, טרם התייצבותו. מניחים חזרה על הנייר. אם חם מאוד, כדאי להוציא בכל פעם רק ארטיק אחד ומיד אחרי הציפוי להחזיר לתבנית.
9. לאחר הציפוי מחזירים למקפיא להתייצבות קלה, מספיקות כמה דקות.
10. זהו! מוציאים מהמקפיא כשרוצים...ונהנים!

הערות:
** הארטיקים יישמרו במקפיא לתקופה של עד חודש. כדאי לאחסנם בקופסא אטומה המתאימה לגודלם.
** אני השתמשתי בתבנית של Norpro, שניתן לרכוש באיביי או באמזון. אני מרוצה מאוד מהצורה שלה ומגודל הארטיקים, אך מזהירה שצריך סבלנות כדי לחלץ ממנה את הארטיקים. מקווה לפתח שיטה עם הזמן (ולעדכן).
** אני משתמשת לאחרונה בשוקולד ספלנדיד, 70 או 85% מוצקי קקאו. לא משלמים לי כדאי לומר זאת, אני פשוט אוהבת את השוקולד הזה ומוצאת שהוא מתקבל יפה מאוד בציפויים שונים. בהרבה רשתות יש עליו מבצע של 2 ב-20 בזמן האחרון, שזה לא זול אך מחיר נמוך יחסית לשוקולד עם אחוזי קקאו ברמה גבוהה. אפשר כמובן להשתמש בשוקולד עלית הרגיל שהוא מצויין לדעתי. קחו בחשבון שהוא מתוק יותר, ואולי כדאי אפילו להוריד כף מייפל מהגלידה אם משתמשים בו (או בשוקולד לבן/חלב).
**לטבעונים: המירו את השמנת המתוקה בעוד חלב קוקוס/קרם קוקוס (בכמות זהה לשמנת).
** לגיוונים נוספים, ראו בגוף הפוסט.










3 תגובות:

  1. נראה מעולה. נראה לך שיעבוד רק עם שמנת? לא סובלת קוקוס.

    השבמחק
    תשובות
    1. בטח! ויהיה טעים מאוד :)
      פשוט תמירי את הקוקוס בשמנת באותה כמות.
      בהצלחה!
      דביר.

      מחק
  2. מה זה מחית וניל?

    השבמחק