יום שבת, 28 בספטמבר 2013

על סיבות לאופטימיות וקאפקייקס אדומות

אני אוהבת כשדברים מתחילים להסתדר.






כשקיבלתי את ההחלטה לנסוע לפריז, ידעתי שיהיו לה השלכות לא פשוטות, ושהיא תגרור אחריה שורה של החלטות נוספות שאצטרך לקבל: היכן אגור? איך אתקיים? ומה לגבי החזרה, לימודי המשפטים? האם אני רוצה עסק קונדיטוריה משלי? ועוד ועוד.
המציאות הביאה אותי להבנה שחלק מההחלטות יידחו מטבע הדברים להמשך, והתחלתי לעסוק בפן הפרקטי: מימון הנסיעה וארגונה, הרשמה ללימודים וקבלה, חיפוש דירה ועוד.
כמו בפאזל, לאט לאט התחברו החלקים: התקבלתי ללימודים על אף הפסימיות, והארגון החל להפוך ממשי.
בשבועות האחרונים מה שהעסיק אותי מאוד היה מציאת דירה. המחירים בפריז מרקיעי שחקים, ועל אף שהיצע הדירות גבוה, כך גם הביקוש. ביליתי שעות רבות מול אתרי חיפוש דירות שונים, רובם בצרפתית בלבד (ותודה לאמא!) והתאכזבתי שוב ושוב.
השבוע, בשעה טובה ולאחר לא מעט תלאות ובירוקרטיה, נסגרה דירה, שעמדה בכל הקריטריונים שהגדרתי לעצמי. למזלי, גם מצאתי שותף ישראלי נפלא, שהפך עולמות כדי שנקבל את הדירה ואני אסירת תודה על כך.
יש סיבה לאופטימיות!




משמחה אחת לאחרת. מי שקרא את הפוסט הקודם, זוכר בוודאי את מסיבת הרווקות עליה סיפרתי ולכבודה הוכנו הסברינות האישיות.
אתמול נערכה החתונה המרגשת, שעוצבה בצורה יפהפיה. כל פרט בעיצוב ובארגון הקרין את האהבה הנדירה שקיימת בין בני הזוג שאני כל כך אוהבת. חגגנו, רקדנו ושמחנו עד אמצע הלילה, למרות שהחתונה התחילה אחר הצהרים!
הבוקר התעוררתי ו"תקתקתי" במהירות את הקאפקייקס הבאות, לטובת השמחה הבאה- יום הולדת של חברות טובות, תאומות שחגגו היום. נפגשנו כל החברות לחגוג ובעיקר לקשקש על קפה, עוגה, אלפחורס וכדורי שוקולד. וגם על קאפקייקס. עם כמות הקלוריות, מזל שבדיוק נגמר הקיץ.

אני מודה: אני לא אוהדת גדולה של קינוחים אמריקאיים. לרוב הם עשירים מדיי לטעמי.
אבל הקאפקייקס האלה משכו את תשומת ליבי כבר תקופה ארוכה והחלטתי לנסות אותם. הם אהובים מאוד בארצות הברית, והצבע האדום מתקבל כתוצאה מתגובה כימית בין קקאו לחומץ וסודה לשתייה. להעמקת הצבע מוסיפים מעט צבע מאכל אדום.
הקרם המסורתי שלהן הוא ציפוי גבינת שמנת. מבט מהיר על מרכיביו לימד אותי שאיני רוצה כמות גדולה ממנו על העוגות שלי והחלטתי להמיר אותו בקצפת שמתאימה יותר לחיך ה"ישראלי".
לא רציתי לזנוח את המקור לחלוטין ולכן הוספתי שדרוג משלי: מלית עדינה של גבינת שמנת ופירות יער בכל עוגה.
התוצאה הייתה מוצלחת ואני גאה להציג את הגרסא שלי לעוגות האדמדמות, שלצערי לא מצאתי להן מתכונים רבים בעברית.

כשיש כל כך הרבה סיבות לחגוג, הקאפקייקס האלה בדיוק במקום :)
 


קאפקייקס Red Velvet
(מבוסס על מתכון של מרת'ה סטיוארט, בשינויים שלי)

לקאפקייקס: (10-12 קאפקייקס בתבנית שקעים)
175 גרם קמח לבן, מנופה (כוס ורבע)
כף קקאו
1/2 כפית מלח
150 גרם סוכר (3/4 כוס)
150 מ"ל שמן קנולה (3/4 כוס)
1 ביצה בטמפ' החדר
2-3 טיפות צבע מאכל ג'ל אדום
1/2 כפית תמצית וניל איכותית
1/2 כוס ריוויון (100 מ"ל)
3/4 כפית סודה לשתייה
כפית חומץ רגיל (5%)
למילוי גבינת שמנת ופירות יער:
200 גרם גבינת שמנת 30% נקייה (לדוגמא נפוליאון)
50 גרם חמאה רכה מאוד (אבל לא מומסת)
4 כפות אבקת סוכר

כפית מחית פירות יער (אפשר גם שתיים לטעם דומיננטי יותר)
לקרם: 
1/2 מיכל שמנת מתוקה (125 מ"ל)
כף אינסטנט פודינג וניל
כפית סוכר לבן

הכנת הקאפקייקס:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומרפדים תבנית שקעים בעטרות נייר.
2. מערבבים בקערה קטנה: קמח, קקאו ומלח.
3. בקערה נפרדת, גדולה, טורפים באמצעות מטרפה ידנית סוכר ושמן במהירות במשך כדקה (אפשר גם במיקסר, אבל למה?). מוסיפים את הביצה וטורפים עד שנטמעת בתערובת. מוסיפים גם תמצית וניל וצבע מאכל ומאחדים.
4. מוסיפים לתערובת "הרטובה" את תערובת הקמח ואת הריוויון לסירוגין בפעמיים-שלוש. אחרי כל הוספה מערבבים היטב.
5. בקערית קטנה מערבבים סודה לשתייה וחומץ. התערובת תתסוס. מוסיפים גם אותה לתערובת הקאפקייקס ומערבבים במשך 10 שניות (כן כן, לספור!)
6. מחלקים את התערובת בין העטרות שהכנו קודם, ממלאים כל אחת עד 2/3 גובה. לי יצאו 10 קאפקייקס מהכמות הזו.
7. אופים כ-15-20 דקות עד שקיסם הננעץ בקאפקייקס יוצא נקי.
8. מוציאים מהתנור, מחלצים מהתבנית (אך לא מעטרות הנייר) ומצננים לחלוטין על רשת.

הכנת מלית פירות יער:
1. לאחר שהקאפקייקס הצטננו, מרוקנים בכפית מעט מהתוכן של כל אחת (מתחילים מהמרכז ועושים חור קטן, ראו תמונה). שומרים את התוכן שרוקנו בקערה קטנה.







2. בקערת מיקסר עם בלון הקצפה, מקציפים את הגבינה והחמאה עד לתערובת אחידה.
3. מוסיפים אבקת סוכר וממשיכים להקציף עד שנטמעת.
4. מוסיפים את מחית פירות היער ומערבבים במרית/כף עד שמתקבלת תערובת סגלגלה אחידה.
5. בכפית קטנה, ממלאים כל חור שעשינו בקאפקייקס בכפית או שתיים מהמלית.



6. סוגרים חזרה את החורים בעזרת מעט מהפירורים שהוצאנו קודם.



הכנת הקרם:
 
1. בקערת מיקסר עם בלון הקצפה, מקציפים את כל חומרי הקרם עד שמתקבלת קצפת יציבה.
2. מעבירים לשקית זילוף ומזלפים על כל עוגה מעט מהקרם.
3. שומרים את העוגות במקרר. מומלץ לקרר שעתיים- שלוש לפני ההגשה ל"התגבשות" הטעמים.

הערות:
** אני אהבתי את הצבע שקיבלתי, אך למי שרוצה צבע אדום יותר, יש להוסיף עוד טיפה של צבע מאכל.
** את מחית פירות היער ניתן להחליף בכל מחית אחרת (נוגט, פיסטוק, תות). אני הלכתי על פירות יער שישתלבו עם צבע העוגות, אך כל טעם אחר יתאים כאן (לעוגות טעם שוקולדי עדין).
** ניתן להכין כל קרם אחר לציפוי, כולל קצפת רגילה ואפילו קצפת שוקולד שתשתלב נפלא עם פירות יער לדעתי.
** כמות הקרם לציפוי הספיקה לי בדיוק, שכן לא רציתי כמות גדולה על כל עוגה, כדי שיתקבלו קלילות. מי שרוצה מוזמן להכפיל את כמות הקרם ולצפות בכמות גדולה יותר כל עוגה.
** אני הלכתי על עיצוב "פרוע" של הקרם על העוותה (זילוף מעט קרם במרכז ושיטוח עם כפית), אך ניתן כמובן לזלף דוגמא מסוגננת עם צנתר משונן לדוגמא (כמו כאן).
** את הקישוט שבתמונה הכנתי משוקולד לבן, שגילפתי לתלתלים קטנטנים עם קולפן פשוט. תרגישו חופשי להתפרע עם הקישוט.
 







 




6 תגובות:

  1. אני אוהבת שאת עושה שינויים במתכונים- נראה שאת עושה את זה בכשרון ענק, הבנה של המרכיבים ובטוב טעם. הלוואי שתעלי גם את המתכון למאפינס פסיפולרה המעולים שהכנת לי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אוריאלי,
      המון תודה מקסימה! תאמיני או לא, זרקתי בטעות את הפתק עליו שירבטתי את המתכון עם השינויים (יחד עם הקוד לבנק ועוד כמה דברים "שוליים"). אנסה לשחזר בהזדמנות ומבטיחה שלא אשקוט עד שאצליח! נשיקות.

      מחק
  2. כמה כיף לפתוח את השבוע ככה, מעוררת השראה :)

    השבמחק
  3. זו שוב אני האנונימית. נראה מעולה, הפוסט החדש היה מעניין, כייף לקרוא! אני מקווה שיום אחד יהיה לי זמן וכוח לעשות את אחד המתכונים שלך (כשלא תהיי כאן אולי תצמח לך מתחרה).

    השבמחק
  4. שלום דביר,
    נשמח לשתף איתך פעולה באתר picrest.co.il -מיזם קולינרי.
    אתם מוזמנים להירשם לאתר,לעלות תמונה ותיאור קצר למתכון. בתמורה תקבלו לינק למתכון המלא שלכם בבלוג.
    כך תקבלו יותר גולשים בבלוג שלך
    אתר Picrest.co.il מאגד בתוכו את המתכונים הטובים ביותר ברשת וכל מה שקשור באוכל..
    האתר שלנו מתפקד בדיוק כמו pinterest.com רק שהוא ממוקד לישראל וכמובן לאוכל,מתכונים ומסעדות.
    נשמח אם תצטרפי למשפחת picrest
    בברכה,
    נעמה
    http://www.picrest.co.il
    https://www.facebook.com/Picrest.co.il

    השבמחק