יום שבת, 4 ביוני 2016

קצת עדכונים ומלבני עוגת גבינה ניו-יורק (עם רוטב פירות יער)

ציפור קטנה (ואהובה) לחשה שלי, שפעם היה כיף יותר לקרוא את הפוסטים שלי.
כששאלתי למה (בעודי מנסה להסתיר את פולניותי הנעלבת), היא צייצה שבזמן האחרון אני כותבת רק על מתכונים.
"פעם", היא מחתה: "היית משתפת אותנו בחיים שלך: היה לך את פריז...טיילת ולמדת, והסתובבת, ולנו היה מעניין יותר".


וואלה, צודקת הציפורת הנחמדת.
אבל מה, "אני לא בטוחה שהחיים שלי כאלה מעניינים", מחיתי חזרה.
"הם כן! את עובדת במקצוע שנסעת עד פריז כדי ללמוד, תו"כ תואר במשפטים שאת מתעקשת לסיים, יש לך זוגיות מדהימה- מה עוד את צריכה?!"

ובכן, אני בהחלט לא צריכה יותר, ושמחה בחלקי רוב הזמן (כי מי לא חולם על ויטמיקס, מיקסר חדש או חופשה בהוואי מדיי פעם?!)
ועם זאת, אני עדין לא בטוחה שכל זה מאוד מעניין.


לו למען החלק (הזעיר? קטנטן? אפסי?) בקהל שאולי מתעניין, שמתגעגע לימים עברו, החלטתי לרגל חג השבועות (או יותר לרגל העובדה שיש לי זמן לכתוב פוסט), לשתף קצת במה שקורה איתי.
לא, זה לא הקורדון בלו ולא פייר ארמה אבל בכל זאת, רק קצת עדכונים, כמו שהבטיחה הכותרת.
אם זה לא מעניין אתכם, תרגישו חופשי לגלול מטה להסבר על העוגה ועל המתכון.
אני לא לעולם לא אדע :)


ובכן, בסוף הקיץ הקודם חזרתי ללימודי המשפטים.
זו הייתה החלטה לא פשוטה, שלוותה בהרבה לבטים מקצועיים ואישיים, אך אני הולכת איתה בלב שלם (אולי לא בתקופת מבחנים).
אחרי שנה של עבודה בתחום הקונדיטוריה בארץ, הבנתי שהוא אמנם מפותח, ממשיך להתפתח ובהחלט אפשר למצוא מקומות עבודה ברמה גבוהה- אך שום דבר לא בטוח. המשכורת שמשולמת בארץ עדין לא ממש מכבדת את העובדה שהלימודים יקרים וההכשרה לא פשוטה, וגם את העובדה שהעבודה עצמה לא קלה.
בניגוד לאפייה בבית, כתחביב, אפייה ופטיסרי מקצועיים דורשים שעות עבודה ארוכות, עמידה ממושכת, נשיאת משקלים כבדים, גמישות מבחינת שעות (מישהו אמר להתעורר למשמרת ב-4:30 בבוקר?!)
כל זה מתאים לי בשלב הזה של חיי, ואני עוד נמצאת בנקודה בה ההנאה והסיפוק מהמקצוע מחפים על השאר, אבל אי אפשר לדעת מה יקרה מחר בבוקר.


אני לא חושבת שכבעלת תואר במשפטים אהיה "בטוחה" יותר, אבל אם כבר פתחתי דלת (למדתי שנתיים לפני הנסיעה לפריז), למה לסגור אותה? הרי בשביל כל עבודה או תפקיד היום צריך תואר ראשון. 
לא מזיק, נכון?
אולי בעצם רק בתקופת מבחנים...


אז הנה אני כאן, סטודנטית למשפטים בחצי משרה, וקונדיטורית בחצי משרה.

Living the dream baby!

למישהו יש קצת שעות שינה להשאיל לי?!


כיום, ובכמעט שלושת החודשים האחרונים, אני עובדת בפטיסרי מוצלח וכבר דיי מוכר בשם "ג'ראלד" (Gerald) בתל אביב.
מדובר בפטיסרי שוויצרי שנפתח לפני למעלה משנה, שבו אנו מכינים גם מבחר גדול של מאפים וגם קינוחי ויטרינה מרשימים. 
אני מרוצה מאוד, שכן מדובר במקום שמציב לעצמו סטנדרטים גבוהים, הן מבחינת חומרי הגלם, שילובי הטעמים, המראה של הקינוחים וכן איכות העובדים שמגיעים לעבוד בו. אני לומדת הרבה מאוד בכל יום, ולמרות העייפות והג'אגלינג בין שיעור, לספריה, לקונדיטוריה (ב-5:00 בבוקר), אני נהנית ומתפתחת.
אתם מוזמנים להיכנס לאתר , לפייסבוק וגם לכאן כדי לקרוא קצת יותר, וכמובן שמוזמנים לבקר אותנו.
המקום מהווה גם בית קפה/ביסטרו עם אוכל מעולה. ממש מוזמנים!


החדשות האחרונות שאחלוק איתכם הם ש....אנחנו מתחתנים!
אז נכון, אם אתם מהמעגל הקרוב אני לא מחדשת לכם הרבה, אבל אם לא, אני שמחה לשתף אתכם בהתרגשות.
אלה חדשות ממש דנדשות מהניילון, שכן התארסנו ממש לפני שבועיים.

אל תשאלו מתי מתחתנים, כי אלוהים יודע איפה אמצא זמן לתכנן חתונה.
אבל היי- מי בכלל צריך לישון?!
סתם נו, יהיה בסדר (מוזמנים להגיב מטה את כל הטיפים שלכם לתכנון חתונה בצ'יק!)


אז, בסימן שמלת כלה לבנה (הייתי חייבת) ובסימן שבועות המתקרב- הכנתי לכם את עוגת הגבינה הכי טעימה בעולם.

טוב, אולי הגזמתי.
אבל היא ממש טעימה, ממש.
טעימה בסגנון תחביאו-ממני-את-הקופסא-עם-המלבנים-בבקשה-!


זו בעצם עוגת גבינה בסגנון "ניו-יורק" (AKA המון גבינת שמנת ומרקם חלומי), שהשימוש בשמנת חמוצה ובגבינה לבנה במקום חלק מגבינת השמנת הופך ואתה לקלילה ואוורירית יותר.
אל דאגה, היא עדין קרמית שאין דברים כאלה, והכי כיף לאכול אותה ישר מהמקפיא (כן!)
אני מאוד אהבתי את הרעיון של חיתוך למלבנים, שקצת שובר את מראה העוגה הקלאסית (ומוודא שלא נחסל יותר מדיי בבת אחת) ולכן הפכתי אותה למלבני עוגת גבינה, שהם בעצם "ברים" (bars) אישיים ומקסימים.
הבסיס עשוי מעוגיות לוטוס, ומעל כל העסק נחה לה קצפת עדינה בשכבה דקה-דקה. יאמי.
אה, ואם רוצים, אפשר להכין את רוטב פירות היער ההורס, והנה לכם מלבנים של עונג. 

רק קחו בחשבון לתפוס לכם מלבן אחד מהר. הם יתחסלו בצ'יק.
אל תגידו שלא אמרתי.

שיהיה לנו חג שמח, ונתראה שוב בקרוב :)

מתוך האינסטוש שלי. עוד לא שם?! בואו לעקוב @dvirsh


מלבני עוגת גבינה ניו-יורק/ תבנית מרובעת 25X25 או 20X30, כ-20 מלבנים אישיים

מצרכים:
לבסיס-
חבילת עוגיות לוטוס (250 גרם)
100 גרם חמאה

לעוגה-
250 גרם גבינת שמנת 30%
200 גרם שמנת חמוצה (גביע)
250 גרם גבינה לבנה 5%-9% (גביע)
3 ביצים L
250 גרם (כוס ורבע) סוכר לבן
כף קורנפלור
קליפה מגוררת ומיץ מלימון אחד, בינוני

לציפוי-
150 מ"ל שמנת מתוקה
כף אבקת סוכר

לרוטב פירות יער-
כוס פירות יער קפואים (אפשר מיקס או כל פרי שאוהבים: פטל, אוכמניות, דובדבן)
1/3 כוס סוכר
"סקוויז" של מיץ לימון 

אופן ההכנה:
הבסיס:
1. מרפדים את תחתית ודפנות התבנית בנייר אפייה, ניתן לרסס ספריי שמן על התבנית עצמה כדי לסייע לו להיצמד אליה. כדאי לגזור מרובע גדול יותר ולהשאיר מעט גובה (ס"מ-שניים של נייר) מעל דפנות התבנית, שיקל על חילוץ העוגה בסוף.
2. במעבד מזון, טוענים את עוגיות הלוטוס לפירורים בפולסים קצרים. מעבירים לקערה.
3. בינתיים, ממיסים את החמאה המיקרוגל בפולסים של 30 שניות, עדשהיא נמסה לחלוטין.
4. שופכים את החמאה על פירורי העוגיות ומערבבים עד שכל הפירורים מצופים בחמאה ונוצרת מעין עיסה.
5. מהדקים את הפירורים לתחתית התבנית, לשכבה אחידה.

העוגה:
1. מחממים תנור ל-150 מעלות.
2. מניחים בקערה את כל חומרי העוגה: גבינה לבנה, גבינת שמנת, שמנת חמוצה, ביצים, סוכר, קורנפלור, תמצית וניל, זסט ומיץ לימון. טורפים לקבלת תערובת חלקה ואחידה ושופכים על בסיס עוגיות הלוטוס. אני הכנתי את החלק הזה במטרפה ידנית ויצא מצויין, אך ניתן גם להשתמש במיקסר עם וו גיטרה או במעבד מזון (באותו אופן, עיבוד של הכל יחד).
3. אופים את העוגה כ-40-50 דקות עד שהתערובת מתייצבת מעט, אך העוגה עדיין רוטטת מעט במרכזה.
4. מוציאים את העוגה מהתנור, ומצננים לחלוטין בטמפ' החדר.

ציפוי שמנת מתוקה:
1. כשהעוגה הצטננה לטמפ' החדר, מניחים בקערת המיקסר שמנת מתוקה ואבקת סוכר ומקציפים לקצפת רכה אך מעט יציבה. מורחים את הקצפת על העוגה בשכבה אחידה. מדובר ממש בשכבה דקה.
2. מעבירים למקרר למשך הלילה (או לפחות ל-6 שעות).

רוטב פירות יער (לא חובה):
1. מניחים בסיר קטן את פירות היער, הסוכר ומיץ הלימון.
2. מביאים לרתיחה על אש בינונית, תוך ערבוב ווידוא שהפירות או הסוכר לא נדבקים לתחתית ונשרפים.
3. לאחר הרתיחה, מבשלים עוד 2-3 דקות, ךעוד הסמכה קלה של הרוטב ומסירים מהאש.
4. מצננים לטמפ' החדר ומעבר לכך מאחסנים במקרר.

חיתוך והגשה:
1. לאחר לילה (או 6 שעות לפחות), מחלצים את העוגה מהתבנית (נעזרים בנייר האפייה) ומניחים על משטח עבודה ישר ונקי.
2. מקלפים את הנייר מהדפנות. בעזרת סכין גדולה וחלקה, מסירים את שולי העוגה (שבד"כ אינן ישרות לחלוטין). מומלץ לנקות את הסכין בנייר סופג טבול במים חמימים בין חיתוך לחיתוך, לקבלת מראה נקי יותר. השתדלו להוריד כמה שפחות, רק כדי ליצור דופן ישרה. בינתיים ניתן ליהנות מנשנוש השוליים שהורדנו :)
3. חותכים את העוגה לרצועות בעובי 2-3 ס"מ (לבחירתכם). אם רוצים לדייק מאוד ולקבל מלבנים זהים, ניתן לעבוד עם סרגל.
3. לאחר מכן, חותכים כל רצועה למלבנים לפי הגודל הרצוי. 
* אני השתמשתי בתבנית ריבועית של 25X25, ולאחר הורדת שוליים, קיבלתי 18-20 מלבנים של 2X5.
4. מעבירים את המלבנים למגש או קופסא עד להגשה.
5. מגישים קר, עם או בלי רוטב פירות יער.

הערות:
1. העוגות במיטבן ביום החיתוך, וביומיים שלאחר מכן (וכמו כל עוגת גבינה הטעם ישתבח בימים אלה). מעבר לכך, אני ממליצה לאחסן בהקפאה (עד חודש).
2. בהמשך לכך- העוגה פשוט מדהימה מהמקפיא! נכון, לא מקפיאים עוגות גבינה בד"כ, אבל תקשיבו לי- הקפאנו את השאריות של השוליים וקיבלנו ממש גלידוניות עוגת גבינה מדהימות! שווה לנסות ולטרוף ישר מהמקפיא.
3. אם לא אוהבים עוגיות לוטוס, ניתן להמיר את העוגיות בבסיס לפתי-בר או עוגיות חמאה אחרות.
4. במקום קצפת אפשר למרוח שמנת מתוקה עם וניל ואבקת סוכר (הציפוי האהוב לעוגת גבינה אפויה).


אהבתם את הפוסט והמתכון?
יש לכם הערות? שאלות? הארות?
אני מאוד אוהבת תגובות, אז אנא, שתפו אותי!










4 תגובות:

  1. הי, האם הכמות מספיקה לתבנית עגולה של 23 ס"מ?

    השבמחק
  2. היי אני חושבת שהתבנית תהיה קטנה מדיי, אבל התבנית שלי נמוכה. אם שלך גבוהה אולי זה יהיה בסדר.
    ממליצה להעביר ל26 אם יש לך, כדי לקבל מלבנים לא גבוהים מדיי (כדי שיחזיקו וזמן האפייה יתאים).
    בהצלחה.
    דביר.

    השבמחק
  3. אפשרי להעביר לתבנית עגולה? אם כן, איזה קוטר?

    השבמחק
    תשובות
    1. 24-26 יהיה מעולה לדעתי.
      בהצלחה!
      דביר.

      מחק