יום רביעי, 30 באוקטובר 2013

ירידת מתח ומאפינס קפה וקוקוס


בעוד שבוע מהיום אני טסה לפריז.
בעוד 18 יום בדיוק מתחילים הלימודים בקורדון בלו. וואו.
לא להאמין איך הזמן עובר מהר כשעסוקים.
השבועות האחרונים היו גדושים בסידורים לקראת הנסיעה, במפגשי פרידה, בסגירת חובות אחרונים של שנת הלימודים הקודמת וגם במכירת יד שנייה שארגנתי יחד עם חברה ותיערך בסוף השבוע הקרוב (בהצלחה לנו!).
ביומיים האחרונים, אני מרשה לעצמי להוריד הילוך, בידיעה שרוב הדברים הדחופים כבר נסגרו לקראת הנסיעה, ולנוח קצת. אני מנסה ליהנות מהדברים הפשוטים שבוודאי אתגעגע אליהם: זמן עם המשפחה והחברים, קריאת ספר בגינה היפה שלנו, או אפילו אפייה במטבח שלי, שיחסר לי מאוד.
בשבוע הבא, אני מעריכה ששוב אחזור לטירוף הארגונים, ואמצא את עצמי מנסה לדחוף את כל חיי לתוך שתי מזוודות, לטובת עשרת החודשים הקרובים.

בחרתי לא להאריך במילים הפעם (הספר שאני קוראת כרגע קורץ לי), ולשתף אתכם במתכון זריז, שמתאים בדיוק לימים האלה שלא רוצים להשקיע יותר מדיי, אבל עדין ליהנות ממשהו מתוק ומפנק ליד הקפה.



באופן כללי, אני חובבת גדולה של מאפינס, ותוהה איך רק עכשיו פרסמתי מתכון.
התענוג הגדול הוא בכך שכל מה שצריך זה לערבב חומרים רטובים בנפרד, יבשים בנפרד, לאחד ולהעביר לתבנית. בלי מיקסר או מכשור מיוחד. אפילו האפייה קצרה.
הקאטץ' היחיד הוא שתצטרכו תבנית מאפינס (שקעים), אך אני ממליצה בחום לרכוש אחת שתעלה לכם עשרות בודדות של שקלים ותשמש אתכם רבות, גם להכנת קאפקייקס, עוגות שמרים אישיות ועוד.

הפעם, מדובר במאפינס קפה וקוקוס, שמשדרגים עם תוספות כמו חלבה, שוקולד או אגוזים. אלה טעמים שאני אישית מאוד אוהבת, ומזמינה גם את מי שנרתע מהשילוב השונה והלא רגיל לנסות.

לא זאת לא טונה. קוקוס, אספרסו וחלבה בדרך להיות מאפינס.


מאפינס קפה וקוקוס (12 מאפינס בתבנית שקעים סטנדרטית) 

למאפינס:
כוס וחצי קמח לבן
1/2 כוס קוקוס טחון
שתיים וחצי כפיות אבקת אפייה
1/2 כפית קינמון
1/2 כוס סוכר
קורט מלח
2 כפיות נס-קפה מגורען איכותי או 1/4 כוס נוזל אספרסו מוכן ממכונה
כוס חלב (אם השתמשתם בנוזל אספרסו, שמים 3/4 כוס חלב) ופושר
ביצה טרופה
כפית תמצית וניל
100 גרם חמאה מומסת ופושרת (הכי קל להמיס במיקרו לדקה)

תוספות (לבחירה):
50 גרם חלבה מפוררת
3/4 כוס (בערך 100 גרם) שוקולד צ'יפס מריר או שוקולד מריר קצוץ!)
1/2 כוס אגוזי מלך קצוצים

סוכר חום דמררה לבזיקה

מכשור/ כלים מיוחדים:
תבנית מאפינס (שקעים)

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור לחום בינוני: 175-180 מעלות.
2. בקערה בינונית, מערבבים חומרים יבשים: קמח, קוקוס, א.אפייה, קינמון, סוכר, מלח ונס קפה (אם השתמשתם במגורען).
3. בקערה גדולה, מערבבים חומרים רטובים: ביצה, וניל, חלב, אספרסו (אם בחרתם בו) וחמאה. חשוב לוודא שהחמאה והאספרסו פושרים כדי שלא יבשלו את הביצה.
4. מעבירים את התערובת הרטובה לתוך היבשה. מערבבים במרית/ כף עץ רק עד לאיחוד ועוצרים. אם נערבב יותר המאפינס יצאו דחוסים וזה בסדר אם יישארו פה ושם סימני קמח קטנטנים בתערובת.
5. מוסיפים תוספות שבחרנו: חלבה או שוקולד או אגוזים (אפשר אחד, שניים או כולם) ומערבבים לפיזור אחיד (שוב, לא לערבב הרבה!).
6. מעבירים לתבנית מאפינס משומנת קלות (אפשר גם להניח עטרות נייר בתוך השקעים): ממלאים כל שקע עד 3/4 גובה כדי להשאיר לעוגות מקום לתפוח בתנור.




7. בוזקים מעל כל עוגה מעט סוכר חום בהיר (דמררה) שנותן קצת קראנצ'יות ועוד טיפה מתיקות.
8. אופים 15-20 דקות בחום הינוני (175-180 מעלות)
9. מוציאים את המאפינס מהתנור כהם תפוחים ויציבים, וקיסם שננעץ במרכז יוצא כמעט יבש, עם פירורים לחים.
10. מצננים כמה דקות על השיש ומחלצים מהתבנית.
11. המאפינס במיטבם ביום ההכנה עד למחרת, ומעבר לכך יאבדו מטריותם. על כן, יש לשמור אותם בקופסא אטומה בהקפאה. כשרוצים, פשוט חממים כמה דקות בטוסטר אובן או מוציאים לשעה על השיש להפשרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה