יום ראשון, 10 באפריל 2016

משקשקים: שייק עוגת גבינה ושוקולד בשכבות

אם אתם אוהבים עוגת גבינה, אני בטוחה שתשמחו לאכול אותה לארוחת בוקר.
בגרסא הזו, זה לחלוטין אפשרי!


המתכון הזה בא לעולם ממש בכמה דקות, ולא פלא:
הוא מהיר, פשוט ובאמת מיועד להכנה בבוקר, כשאתם ממהרים ורק רוצים לזרוק משהו לבלנדר ולשתות אותו מהר.


ובעצם, אל תמהרו, שתו אותו בכיף. מגיע לו, ולכם.



אל תתנו למראה השכבות להטעות אתכם, מכינים הכל באותו בלנדר, בלי לשטוף אותו בין השכבות אפילו.


השייק הזה כולל כמה דברים שיוודאו שתתחילו את היום שלכם על רגל ימין:
יוגורט וגבינה לבנה בשביל הסידן והחלבון.
בננה בשביל המתיקות והאנרגיה.
שיבולת שועל בשביל שיהיה לו פה גם דגן מלא, שבמקרה טוב ללב שלנו, לרמות הכולסטרול ועוד ועוד.
וניל ולימון בשכבה התחתונה, כדי שנרגיש עוגת גבינה אמיתית, וקקאו בשכבה העליונה, בשביל השוקולדיות.



זו באמת ארוחת בוקר של אלופים, שגם תשאיר אתכם מלאים לכמה שעות טובות וגם לא מדוכאים. אחרי הכל, זה ממש קינוח לארוחת בוקר (או לכל ארוחה שתרצו).


רעבים?

קדימה, למתכון!
שיהיה לנו יום נפלא ומלא באנרגיות טובות :)



שייק עוגת גבינה ושוקולד בשכבות/ ל-3 מנות קטנות או שתי מנות בינוניות

מצרכים:
1 גביע גבינה לבנה, 3%-5% (250 גרם)
1 גביע יוגורט טבעי (150 גרם)
רבע כוס מים/חלב/חלב שקדים (4-5 כפות)
2 בננות קפואות (שנפרסו טרם ההקפאה)
2 כפות שיבולת שועל טחונה (ואפשר גם מהסוג להכנה מהירה, זה ייטחן תו"כ הכנה)
סקוויז לימון
1/2 כפית תמצית וניל איכותית
כף גדושה קקאו
*אופציונלי: כפית או שתיים של סירופ מייפל
*אופציונלי: איזה תוספות שרוצים: פירות חתוכים, פירות יער קפואים, קוקוס טחון או ברצועות, אגוזים למיניהם
*אופציונלי: 2 כפות זרעי צ'יה

אופן ההכנה:
1. מתחילים בשכבה הראשונה: מניחים בבלנדר את כל המרכיבים מלבד הקקאו (והתוספות). אם בחרתם להוסיף צ'יה, שימו גם אותה. מחכים 3-4 דקות כדי שהבננות יתרככו מעט ולא ישברו את סכין הבלנדר.
2. מפעילים את הבלנדר על מהירות נמוכה ומגבירים. מעבדים עד לקבלת שייק חלק.
3. מוזגים חצי מכמות השייק לכוסות, עד לאמצע שלהן.
4. שכבה שנייה: לחצי שנותר בבלנדר, מוסיפים כף גדושה קקאו ומעבדים שוב, עד שהוא נטמע היטב והשייק בצע שוקולד אחיד.
5. טועמים. אם השייק לא מתוק מספיק לטעמכם, אפשר להוסיף כפית או שתיים של סירופ מייפל. לנו זה טעים ללא תוספת ממתיק. קחו בחשבון שהשכבה התחתונה מעט מתוקה יותר, ללא הקקאו.
6. כשהשייק בדרגת האחידות הרצויה מוזגים אותו בעדינות מעל השייק הלבן. אם רוצים הפרדה יפה בין השכבות, משתדלים למזוג במעגליות כך שהשוקולד לא יחדור את השכבה הראשונה.
7. מפזרים את התוספות שרוצים ומגישים מיד. ניתן גם לקרר במקפיא כמה דקות לצינון אידיאלי יותר ואז לפזר את התוספות.

הערות:
* לגרסא טבעונית אפשר להמיר את כל הגבינה והיוגורט (400 גרם סה"כ) בחלב שקדים, סויה, או חלב/קרם קוקוס. חשוב לציין שהסמיכות תהיה שונה מאוד וייתכן שלא תצליחו ליצור ממש שכבות. כל התחליפים הללו, מלבד קרם קוקוס קר, הינם דלילים הרבה יותר.
* ניתן כמובן לוותר על השכבות ולהכין את השייק כולו בטעם עוגת גבינה או כולו בטעם גבינה-שוקולד (במקרה כזה, הוסיפו עוד כף קקאו על כל הכמות).


אהבתם את הפוסט והמתכון?
יש לכם הערות/הארות/ בקשות?
אני מאוד אוהבת תגובות ואשמח לשמוע מכם, אז השאירו לי תגובה כאן למטה.

אין תגובות:

פרסום תגובה